Dacă te pregătești pentru primul tău triatlon și crezi că antrenamentul constă doar în mersul la sală sau la bazin, atunci omiți o întreagă lume a nutriției. Alimentația sportivilor trebuie să fie calitativă și suficientă cantitativ, să compenseze pierderile energetice ale organismului.

Pentru o nutriție echilibrată există câteva aspecte de care va trebui să ții cont.

Redu alimentele procesate

Când te antrenezi pentru un triatlon, încearcă să reduci alimentele procesate. Acest tip de alimente cresc inflamația, provoacă durere, supraîncălzire și umflarea mușchilor.

Nu sări peste micul dejun

Alimentele consumate dimineața nu se depozitează ca grăsimi – se transformă în energie. Indicat este să mănânci mai des cantități mici în timpul zilei.

Dietă echilibrată

Nu este un secret că o dietă echilibrată este cheia sănătății. Dar este și cheia unei curse de succes. Incluzând proteine și carbohidrați, precum și legume, fructe și fibre, vă ajută să vă mențineți un nivel glicemic scăzut, care, la rândul său, susține nivelul corect al zahărului din sânge.

Bea multă apă

O dietă echilibrată nu este completă fără apă. Apa este importantă pentru hidratare, dar și pentru alte funcții ale organismului precum digestia. Antrenorii de triatlon recomandă 12-16 pahare de apă pe zi.

Bucură-te în continuare de desert

Poți folosi regula de 10%. Adică 10% din caloriile zilnice le poți obține din dulciuri sau deserturi, fără să te abați de la un stil de viață sănătos.

 

Corpul nostru are nevoie de energie pentru a trăi în bune condiții. Alimentele pe care le consumăm nu reprezintă altceva decât rezerve de energie necesare pentru menținerea funcțiilor vitale, adaptare pentru condițiile de mediu și activitate fizică. Cu alte cuvinte, o viață sănătoasă, mai mult sau mai puțin sportivă, depinde de calitatea alimentelor pe care le consumăm.

Înapoi
Despre mâncatul ”conștient”
Înainte
Profil de triatlonist – Attila Gasparik, profesor universitar si manager