A mânca ”conștient” presupune să știi să alegi ce mănânci, să te bucuri de ceea ce consumi și să mănânci relaxat. Pentru acestea trebuie să știi de unde provin alimentele, cum au fost cultivate și preparate. Toate aceste aspecte te fac să apreciezi mai mult hrana și să îți menții starea de sănătate.În momentul actual, din ce în ce mai mulți dintre noi avem o relație disfuncțională cu mâncarea noastră. Mulți omitem cele 2 idei de bază în această legătura fundamentală: NU SAVURĂM alimentele pe care le consumăm și mâncăm chiar și când NU NE ESTE FOAME.

Mai mult decât atât, informațiile care circulă despre diverse produse alimentare întrețin o teamă în oameni. Idei precum: substanțele chimice din alimente care ar putea produce boli, felul în care sunt crescute animalele în ferme și lipsa unei educații în privința gătitului, devin bariera dintre omul modern cu hrana.

Pentru o alimentație sănătoasă sunt necesare mici schimbări în atitudinea față de aceasta. Contează cât de des mănânci, cât de mult, dacă stai la masă sau înfuleci pe fugă. Dacă îți iei ceva de la fast-food sau cauți o sursă naturală, curată și tradițional preparată.

Șerban Damian, nutriționist sportiv, trasează căteva direcții care te vor ajuta să restabilești echilibrul alimentar:

Concentrează-te pe nutrienți, nu pe calorii

Chiar daca ai mâncat multe calorii, dacă nu aduci prea mulți nutrienți hrănitori în organism, corpul îți transmite că trebuie să mănânci mai mult.

Străduiește-te să ai un regim alimentar cât mai variat

Regimurile prea monotone reprezintă o alegere proastă, fiindcă privează organismul de o serie de nutrienți esențiali pentru sănătate.

Mănâncă alimente care își asigură suficientă energie

Nu exclude carbohidrații din regimul tău, este important să consumi cantități de alimente potrivit nevoilor tale, pentru a oferi organismului suficientă energie necesară susținerii activității fizice și intelectuale.

Mănâncă des

Este de preferat ca oamenii activi să se hrănească mai des de trei ori pe zi, ceea ce înseamnă mese mici și consistente la fiecare 2-3 ore.

Mănâncă mese adevărate

O masă adevărată este opusul unei gustări. Dacă o gustare reprezintă un singur aliment izolat, mesele sunt compuse din diferite alimente și preparate care aduc un spectru mai larg de nutrienți.

Nu irosi mâncarea

Ideal este să îți pui o porție mai mică de la început, iar dacă rămâne să păstrezi pentru o altă masă sau să îi dai unui animal. Hrana nu este o resursă inepuizabilă.

Sălbatic, mai rar de cultură

Hrana produsă ”natural” va conține mai mulți nutrienți importanți – vitamine, acizi grași Omega 3.

Înapoi
Profil de triatlonist – Bogdan Duță, inginer de sistem
Înainte
„Athleta sana in corpore sano”